ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ РИНКУ НАСІННЯ ЗЕРНОВИХ КУЛЬТУР
Анотація
Вступ. Зерно для нашої держави – стратегічна ринкова продукція та є серйозним джерелом грошових надходжень. Згідно з науковими дослідженнями, реальні обсяги виробництва зерна можуть бути набагато вищими за умови стабілізації землекористування та впровадження інтенсивних технологій.
Наша країна, враховуючи її природний потенціал, може й має виробляти набагато більше зерна. Одним із факторів нарощування валового виробництва зерна є забезпечення товаровиробників насінням високоврожайних сортів.
Методи. У процесі дослідження використовувалися такі методи: порівняльного аналізу – для зіставлення даних, визначення зміни показників ринку в часі та просторі; абстрактно-логічний – з метою формування припущень, гіпотез, а також висновків і узагальнень; аналізу та синтезу – при оцінюванні стану об’єкту дослідження та обґрунтуванні пропозицій щодо його покращення і забезпечення повноцінного розвитку в подальшому.
Результати. Ринок є системою суспільних відносин, заснованих на зіставленні попиту та пропозиції та абсолютно вільним бути не може. Як і в інших сферах економіки, ринкові відносини підлягають науково-обґрунтованому управлінню через такі важелі, як ціна, податок, фінанси, кредит тощо. Таким чином, попит та пропозиція – це дві специфічні категорії, які ілюструють взаємодію виробництва та споживання в умовах ринкової економіки.
Ціна на насіння є найбільш точним та універсальним показником економічного стану на ринку насіння зернових культур. Система ціноутворення на насіння зернових культур та попит на них знаходяться у прямій залежності від цін на товарне зерно цих культур та попиту на зерно.
Перспективи. В умовах повоєнного відродження аграрної економіки України буде спостерігатися зростання попиту на насіння зернових культур. В даному випадку повинні бути використані важелі державного захисту виробників вітчизняної продукції насінництва.
Ключові слова
Повний текст:
>PDFПосилання
Мэнкью Н.Г. Принципы экономики. Спб: Питер Ком. 1999. С.150.
Самуэльсон П. Экономика. М.: Прогресс, 1964. С. 473.
Маркс К. и Энгельс Ф., соч., 2 изд., Т.25, ч.1. С.369.
Пуріга І. П. Наукові підходи до сутності поняття «попит». Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2014. Вип. 5. С. 95-98.
Сопоцько О. Ю. Сутність та особливості поняття «продукти харчування повсякденного попиту». Управління проектами, системний аналіз і логістика. Технічна серія. 2011. Вип. 8. С. 359-365.
Mc. Mullen N. Seeds and world agriculture progress. Washington, USA. 1987. P.259.
Власова К. М. Витоки та сутність поняття «бар’єру входу на ринок». Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2016. № 1. С. 62-69.
Ібатуллін М. І. Теоретичні засади трактування категорій «ринок» та «ринковий механізм». Інноваційна економіка. 2017. № 7-8. С. 138-144.
Андросова Т. В., Ляшенко О. Ю. Конкуренція як економічна категорія ринкового господарювання. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2011. Вип. 1. С. 17-26.
DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2022.03-04.086
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.