МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
Анотація
Вступ. Підприємництво, зокрема й вітчизняне, має багатовікову історію. Згодом воно змінювало або розвивало форми, але при цьому зберігало свою сутність. Світова наукова думка протягом тривалого часу активно займалася і теорією та практикою підприємництва. Пріоритет наукової думки з проблем підприємництва належить зарубіжним економістам, які зробили безперечний внесок у розробку теорій та концепцій його розвитку.
Методи. Процес наукового пошуку базувався на загальнонаукових та спеціальних економічних методах. Абстрактно-логічний метод застосовано для формулювання базових принципів, теоретичного узагальнення висновків та аналізу результатів досліджень інших дослідників, уточнення понятійно-категоріального апарату. Ретроспективний аналіз розвитку підприємництва здійснено на основі історико-економічного методу, зокрема прийому історичної деталізації. Для детального вивчення та узагальнення досліджень науковців використано монографічний метод.
Результати. На основі узагальнення досліджень науковців запропонований авторський підхід до трактування поняття «підприємництво», як як складне соціально-економічне явище, що включає низку видів діяльності (соціальну, інвестиційну та інноваційну), що здійснюється на свій страх і ризик і спрямована на вдосконалення виробництва продукту (робіт, послуг) та формування нових якісних характеристик із застосуванням сучасних технологій, що забезпечують раціональне використання ресурсів та задоволення попиту споживачів, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності та прибутковості підприємця.
Перспективи. В умовах агресії Росії проти нашої держави на діяльність суб’єктів підприємницької діяльності має суттєвий вплив військова економіка, що характеризується посиленням впливу державного регулювання. В зв’язку з цим постає необхідність розгляду теоретичних основ функціонування підприємців в нинішніх реаліях.
Ключові слова
Повний текст:
>PDFПосилання
Champlain S., Giguère G. E. (Ed.) Oeuvres complètes de Champlain (Complete works of Champlain). 3 vol., Montreal: Éditions du jour, 1973. 702.
Vérin H. Entrepreneurs, entreprise: histoire d’une idée. Paris: Presses Universitaires de France (PUF), 1982. P 31–33.
Rey A., Le Robert. Dictionnaire historique de la langue française. Paris: Dictionnaires Le Robert, 1994. 700 p
Cantillon R. Essai sur la nature du commerce en général, London: Fetcher Gyler. Also: Edited with an English translation by Henry Higgs, London:MacMillan (1931). The manuscript was probably written around 1720 and was published after Cantillon was murdered in 1734. It is believed that he himself wrote the French and English versions, 1755.
Schumpeter J. A. History of economic analysis, edited by Elizabeth Boody Schumpeter, New York: Oxford University Press; also, London: George Allen & Unwin (6th printing 1967), 1954. P. 222.
Say J. B. Cathéchisme d’économie politique, Maison Mame (1972); also translation: Catechism of political economy: on familiar conversations on the manner in which wealth is produced, distributed and consumed by society, London: Sherwood, 1816.
Say J. B. Cours d’économie politique et autres essais, Paris: GF-Flammarion (Selection of main writings), 1996. P. 29–51
Schumpeter J. A. ‘Des Unternehmer’, in Ludwig Elster et al. (Eds.) Handworterbuch der Staatsvissenschaften, (fourth edition, Jena, 1928). In: Hartmann, H. (1959) ‘Managers and entrepreneurs: a useful distinction’, P. 430–431, Administrative Science Quarterly, P. 429–451.
Schumpeter J. A. The theory of economic development, Cambridge, Mass.: Harvard University Press; also: Cambridge, Mass.: Harvard Economic Studies, vol. 46; also: London: Oxford University Press. Firstoriginal edition in German published in 1912. P. 66.
Давид Рикардо. Начала политической экономии и налогового обложения. Избранное. М.: Эксмо, 2007.1010 с.
Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов: В 2 т. М., 1935. Т. 1. 510с.
Шумпетер Й. Теория экономического развития: исследование предпринимательской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры. М., 1982. 290с.
Хизрич Р., Питерс М. Предпринимательство, или Как завести собственное дело и добиться успеха. Вып. 1. Предприниматель и предпринимательство. Пер. с англ. М., 1992. 500 с.
Мизес Л. Индивид, рынок и правовое государство. Антология под ред. Д. Антисери и М. Балдини. СПб.: Пневма, 1999. 196 с.
Drucker P.F. Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles. N.Y.: Harper and Rou, 1985.410с.
Фридмен М., Сэвэдж Д. Анализ выбора в условиях риска. Российский экономический журнал. 1993. № 9. С.12-21
Друкер П. Рынок: как выйти в лидеры: практика и принципы. М., 1992. 320с.
Коротич О.Б., Орел Ю.Л., Рябічко О.В. Підприємництво як соціально-економічне явище. Теорія та практика державного управління. 2010. № 4. С. 211–216.
Мокряк В., Мокряк Е. Багатомірність і суперечливість підприємницьких орієнтацій: історія питання й сучасні реалії. Економіка України. 2009. № 11. С. 15–25.
Яковенко О.З. Сутність і функції підприємництва в інтеграції виробництва на основі кластерів у системі національного господарства. Актуальні проблеми економіки. 2013. № 1 (139). С. 79–87.
Сизоненко В. Теорія підприємництва: здобутки і проблеми дослідження. Економіка України. 2002. №9. С. 45–51.
Варналій З. С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. 4-те вид. К.: Т-во «Знання», КОО, 2008. 302 с.
Яремчук, І. Л. Проблеми теорії і практики підприємництва в Україні. Економічний аналіз : зб. наук. праць. 2014. Том 15. № 3. С. 256-262.
Маршавін, Ю. М. Підприємництво, як фактор розвитку зайнятості населення. К: ІПКДСЗУ, 2004. 234 с
Кривенко Л. В. Стратегічні пріоритети підвищення конкурентоспроможності малого бізнесу в Україні. Економіка: проблеми теорії та практики, 2016. С.136-145.
DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2022.03-04.067
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.