ТОВАРОЗНАВЧІ ЗАСАДИ ОНЛАЙН-ТОРГІВЛІ

Роман Волошин, Петро Муравка

Анотація


Вступ. Онлайн-торгівля пройшла значний шлях розвитку і сьогодні є невід’ємним елементом світової економіки. Вона представляє собою комплексну систему, яка включає торговельні платформи, соціальні мережі, системи доставки, онлайн-сервіси і аналітичні інструменти, засновані на використанні хмарних технологій, великих даних і штучного інтелекту. Актуальність дослідження товарознавчих засад онлайн-торгівлі обумовлена масштабними трансформаціями, які пов’язані зі зміною форм і форматів торговельних операцій в умовах товарного обміну з використанням Інтернет-з’єднання.

Методи. Методологічною основою дослідження є системний підхід, який поєднує методи кількісного і якісного аналізу. Зокрема, в роботі використано методи статистичного аналізу для оцінки стану і тенденцій розвитку онлайн-торгівлі, методи абстрактного мислення і узагальнення для визначення сутності досліджуваних понять і характеристики їх особливостей, методи аналізу і синтезу, спостереження і порівняння для зіставлення характеристик традиційної і онлайн-торгівлі.

Результати. В статті визначено особливості товарознавства в умовах онлайн-торгівлі, де традиційні підходи, засновані на прямому контакті з товарами, втрачають актуальність. Проаналізовано трансформацію товарознавчих засад в електронній комерції. Встановлено перехід на віртуальні формати презентації товарів, забезпечення миттєвого доступу до повного асортименту, посилення ролі візуального контенту та інформаційного супроводу в ідентифікації та оцінюванні якості товару. Досліджено специфіку об’єктів онлайн-торгівлі, визначено ключові параметри, які відрізняють електронну торгівлю від традиційного формату, обґрунтовано необхідність модернізації методологічного апарату товарознавства для ефективного забезпечення якості продукції в нових умовах.

Перспективи. перспективні напрями подальших досліджень передбачають оцінку потенціалу цифрових технологій для виконання товарознавчих завдань в умовах онлайн-торгівлі. Це передбачає детальне вивчення процесів цифрової верифікації товарних характеристик, вдосконалення сервісів відстеження походження товарів, розробку ефективних систем контролю відгуків і рекомендацій на електронних платформах.


Ключові слова


онлайн-торгівля; електронна комерція; товарознавство; цифрова економіка; управління якістю продукції

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Бондарчук М. Є. Особливості захисту прав споживачів в інтернет-торгівлі. Підприємництво і торгівля. 2022. № 33. С. 26-23. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2022-33-02

Буторіна В., Ящишина І. Правове регулювання стандартизації: посилення ринкового нагляду і товарознавчого оцінювання. Via Economica. 2023. № 3. С. 126-132. https://doi.org/10.32782/2786-8559/2023-3-19

Гайдукова О. О. Теоретичні аспекти поняття «Електронна торгівля». Ефективна економіка. 2019. №8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/8_2019/154.pdf

Завадських, Г. М. Основні напрями і проблеми розвитку сучасного товарознавства. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2024. Вип. 1(50). 12. https://doi.org/10.32782/2519-884X-2024-50-12

Заяць О., Капко Я. Сучасні тенденції розвитку електронної комерції. Економіка та суспільство. 2023. № 55. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-65

Коба О., Хрипко В. Інтернет-торгівля в Україні: сучасний стан та перспективи. Молодий вчений. 2024. 7 (131). 236-240. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-7-131-41

Короленко О., Поліщук І., Кутова Н. Ефективність системи управління якістю в товарознавстві для підвищення рентабельності підприємства. Економіка та суспільство. 2024. № 69. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-19

Ларіна Я., Нагорна О. Сучасний стан та тенденції розвитку е-торгівлі в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. 2024. № 1. С. 373–380. URL: https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/73/68

Симоненко К. Глобальна електронна комерція: ключові цифри та тренди e-commerce 2024. Асоціація ритейлерів України. 2024. URL: https://rau.ua/novyni/trendi-e-com-2024/.

Слободяник А., Білич В., Лисий В., Дудковський Т. Стан цифрової сфери роздрібної інтернет-торгівлі. Київський економічний науковий журнал. 2024. Вип. 5. С. 136-142. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-5-20

Циганенко О. В., Зубко К. Ю., Весперіс С. З. Вплив наслідків трансформації споживчої поведінки в умовах економічної нестабільності на інтернет-торгівлю. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. Вип. 7. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-03-01

Чернега І., Уланчук В., Соколюк С., Жарун О. Розвиток товарознавства в сучасних умовах. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 2(8). С 60–69. https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-2(8)-60-69

Якоб Є. Концепція електронної торгівлі в сучасній міжнародній економічній науці. Цифрова економіка та економічна безпека. 2024. №1 (10). С. 164-168. https://doi.org/10.32782/dees.10-29

Evenett S. Cloth for Wine? The Relevance of Ricar-do’s Comparative Advantage in the 21st Century. CEPR Press. 2017. URL: https://www.alexandria.unisg.ch/server/api/core/bitstreams/c1e0483b-0f05-463a-8b75-eb49dabaa93c/content#page=44

McKinsey & Company. What is e-commerce? McKinsey Explainers. 2023. URL: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/featured%20insights/mckinsey%20explainers/what%20is%20e%20commerce/what-is-e-commerce_final.pdf




DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2024.03-04.032

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.



Ліцензія Creative Commons

СПІВЗАСНОВИКИ

ГО "Науковий клуб "СОФУС"
Західноукраїнський національний університет
Подільський державний університет